Kultura

Heinz Art na VŠUP

Potravinářská společnost Heinz a Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze představí veřejnosti svůj společný projekt s názvem Heinz Art.

Bublegum Ketchup
Bublegum Ketchup
V rámci oslav letošního 140. výročí vyhlásila společnost Heinz soutěž pro studenty VŠUP na téma Budoucnost designu inspirovaná tradicí. Cakes & Ketchup
Cakes & Ketchup
Touto soutěží zahajuje společnost Heinz v České republice první ročník projektu Heinz Art, který si klade za cíl podporovat mladé tvůrce z různých uměleckých profesí. Pro první ročník si potravinářská společnost vybrala obor designu. Do soutěže se zapojí na čtyři desítky studentů designu z Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, jejichž výsledky budou vyhodnoceny komisí a vystaveny od 5. do 28. června 2009 v rámci výstavy klauzurních a diplomových prací v Galerii VŠUP na náměstí Jana Palacha 80 v Praze.

Společnost Heinz ve své produktové koncepci vždy usilovala o kvalitní design svých výrobků. V tomto duchu nadále pokračuje i spoluprací s VŠUP. "Tématem práce mladých designérů tentokrát není jen dobře řešený obal, ale celková vizuální koncepce společnosti Heinz," uvádí Doc. Michal Froněk, vedoucí ateliéru Designu výrobků III Praha a kurátor výstavy Heinz Art. Donut Ketchup
Donut Ketchup
Soutěžní příspěvky budou hodnotit respektované osobnosti, jako Aleš Najbrt, Maxim Velčovský, Goran Taćevski, Jan P. Muchow a Jana Cíglerová. Do poroty rovněž zasedne pan Vladimír Polomský, generální ředitel společnosti Heinz. Kurátorství výstavy se ujali vedoucí ateliéru Design výrobků III Praha, Doc. Michal Froněk a Doc. Jan Němeček.

Orla Walsh Rubberduck Ketchup
Orla Walsh Rubberduck Ketchup
Svým netradičním marketingovým a produktovým přístupem oslovoval Heinz i v minulosti tvůrce a umělce všech generací. Ikonická kečupová láhev Heinz inspirovala například slavného pop-artového umělce Andyho Warhola, který v roce 1964 vystavil v newyorské Stable Gallery netradiční sousoší, jež se skládalo ze stovek tvarově identických a na sebe poskládaných obalových krabic tehdejších nejdůležitějších potravinových značek včetně Heinz. Irská umělkyně Orla Walsh se v roce 2007 inspirovala lahví od kečupu Heinz pro své pop-artové obrazy. Kolekce obrazů jejího netradičního pojetí kečupových lahví je vystavena v centrále společnosti v Pittsburghu.

Speciální edice Heinz
Speciální edice Heinz
Nadčasovost a inovativnost se pojí s Heinzem již po mnoho desetiletí. Průkopnické prvenství drží Heinz i v otázkách designu obalové techniky. Vše začalo v roce 1869, když teprve 25letý Henry J. Heinz založil se svým sousedem L. Clarencem Noblem na okraji amerického města Pittsburgh společnost Heinz Noble and Company. Mladičký Henry záhy pochopil, že obal je pro produkt stejně důležitý jako jeho obsah, a zatímco jeho konkurenti prodávali své výrobky v tmavých sklenicích, aby skryli nedostatky, Heinz balil svůj ručně strouhaný křen do průzračných sklenic, aby demonstroval jeho čistotu. Etiketa, která je dodnes nedílnou součástí každého obalu produktu Heinz a svým tvarem představuje symbol Pensylvánie, rodné země zakladatele společnosti, získala již koncem 19. století ikonický status. Vedle etikety dosáhla světového věhlasu i zmíněná láhev od kečupu Heinz. Stal se z ní spotřebitelský artefakt, který zaplňuje lednice konzumentů po celém světě. Láhev byla patentována již v roce 1882 a od té doby pouze sedmkrát změnila svůj tvar. V roce 2003 představil Heinz významnou inovaci, kdy otočil plastovou láhev dnem vzhůru a určil tím způsob, jakým je dnes servírován kečup po celém světě.

Jak pojali inspiraci Heinzovými produkty studenti Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, můžete vidět od 5. do 28. června 2009 v Galerii VŠUP vždy od od pondělí do soboty mezi 10. - 20. hodinou. Vstup na výstavu je zdarma.

Editor: Janinka
Vytvořeno: 25.05.2009 02:32
Poslední změna: 01.06.2009 12:52

RSS

Hodnocení: 4.75 (4x)
5-skvělé
4-dobré
3-průměr
2-nic moc
1-nepovedené



Copyright © mars69 2000-2024, webmaster@people.cz